Dubbele Forte

Het jeugdorkest Dubbele Forte uit Hoeselt is in 2006 gestart als jong en dynamisch orkest met als doel deze jonge muzikanten voor te bereiden op het echte werk, namelijk de Koninklijke Harmonie St-Cecilia van Hoeselt. Verschillende wedstrijden zoals het EMJ in Neerpelt en het Eurofestival in Heel, Nederland zijn sindsdien de revue gepasseerd. Hier haalden de jonge muzikanten steeds mooie resultaten, zoals een eerste prijs in 2011 in Neerpelt en een predicaat Zeer Goed met daarbovenop de Jury Award voor meest meest meest veelbelovende orkest van de dag in Heel, Nederland!

Ondertussen is Dubbele Forte uitgegroeid tot een jeugdorkest in projectvorm en worden ze deskundig geleid door dirigente Veerle Daenen. Geen wekelijkse repetities meer, maar een repetitieschema naar aanloop van een bepaald project.

Ter voorbereiding van zo’n project moet er natuurlijk gerepeteerd worden en daarom organiseren we ons jaarlijks Muziekkamp. Een weekend lang repeteren, maar er is ook plaats voor ontspannende activiteiten zoals honkbal, een quiz en misschien zelfs een fuifje!

Om de sfeer het hele jaar door goed erin te houden organiseren we ook meerdere recreatieve activiteiten zoals Kerstfeestje, bowlen, schaatsen, ….

We bieden muzikanten van Dubbele Forte ook de kans om zich te ontwikkelen als solist. Wie wil krijgt de nodige ondersteuning om deel te nemen aan de jaarlijkse solistenwedstrijden van Vlamo.